סרטים למוזיאון העיר תל אביב

לקראת סוף שנת 2023, כשאנחנו כמעט שלושה חודשים אחרי 7.10 פנו אלי ממוזיאון העיר תל אביב-יפו החדש, כדי ליצור אסופת סיפורים העוסקים באקטיביזם והתנדבות בעיר בזמן המלחמה. יצאתי לתחקיר אחרי היוזמות הרבות שנוצרו – חמ״לים של ביגוד, הכנת מזון, פעילויות תרבות למפונים. בסופו של דבר התמקדנו בכעשר יוזמות. לחלקן הפקתי וביימתי סרטוני וידאו המתארים אותם חלקם יתוארו באמצעות גלריית תמונות. המפגש עם המתנדבים והמתנדבות היה מרתק. לכל אחד סיפור שמתחיל ב-7.10 והמניע שהביא אותו להתחיל בפעילות אותה יזם או אליה הצטרף.

אלה הדמויות העומדות במרכז הסרטונים:

דקלה מנור בלוך

דקלה מנור בלוך היא אחת המקימות של יוזמת freeourkids.il שקמה במטרה להעלות את המודעות לילדים החטופים בעזה. היוזמה קיימה מספר פעילויות כשהמרכזית ביניהן היא פרוייקט ציורי קיר על קירות טחנת הקמח הישנה בפלורנטין. כל ציור הוקדש לילד חטוף אחר כשהשאיפה הייתה שהילדים יוכלו לבוא ולראות את הציור עם שחרורם.

יהודית שלמה

יהודית היא אמנית חרדית שהצטרפה ליוזמה של ארגון ״יוצרים סביבה״ בשיתוף ״צבע טרי״ לציור דיוקנאות של חטופים. הציור התבצע בכיכר החטופים בתל אביב. יהודית ציירה דיוקנאות של שניים מהחטופים.

מהא איברהים

מהא היא פעילה קהילתית וחברה בוועד השכונות עג׳מי-ג׳בלייה. הסרטון מתעד את היוזמה של תושבי השכונה, ערבים ויהודים, לאריזת סלי מזון לנזקקים.

ארגון H.O.P.E

בסרטון זה כמה גיבורים. אלה הם אנשי ארגון ״תקווה״ של פליטים אריתראים. הסרטון מתעד ערב שעשה הארגון למפונים במלון אברהם הוסטל. בערב הגישו אוכל אפריקאי וניגנו מוסיקה אפריקאית. הארגון היה פעיל מאוד מאז ה-7.10 – באריזת מזון, בעזרה לחקלאים ועוד.

רבקה ברינזה

רבקה עלתה לישראל לפני מספר שנים. מאז ה-7.10 החלה להתנדב באיסוף עדויות מניצולי מסיבת הנובה ואח״כ במטה משפחות החטופים. היא עבדה בתיאום עם תקשורת זרה, בהפגנות ובצעדות.

לילך לב

לילך לב היא אדריכלית ומעצבת. אחרי ה-7.10 החלה להתנדב ב״אחים לנשק״. עד מהרה הפכה להיות אחת ממובילות יוזמת ״אחים לטף״ במסגרתה הוקמו גנים לילדי מפונים.

עילי פרבשטיין – בית על הים

עמותת ״בית על הים״ מתמחה ביצירת שילוב ומפגש בין אוכלוסיות שונות בעזרת הים, גלישה ושיט ופועלת ליצירת משמעות, שוויון והעצמה. מאז ה-7.10 קיימה העמותה, שבין מקימיה עילי פרבשטיין, פעילויות לילדי מפונים.

האסופה המלאה ניתנת לצפייה באתר מוזיאון העיר תל אביב-יפו

מוזיאון העיר שוכן בבית העירייה הישן בכיכר ביאליק המתחדשת. זהו מרכז תרבות עירוני, המחבר בין מורשת ציבורית ופרטית, חדשנות אורבנית וביטוי אמנותי. המוזיאון יפעל כזירה משתפת וכמרכז ידע מצטבר, במטרה לעורר שיח רענן וערכי ולחגוג את התיעוד והפרשנות של מורשת העיר המשתקפת בסיפורים.  תושבות ותושבי העיר ואורחיה ייקחו חלק בגיבוש האוסף, בתכנית הציבורית ובשלוחות המוזיאון ברחבי העיר. המוזיאון יאפשר מחקר וגילוי של הרוח המאפיינת את תל אביב–יפו, ישקף את העיר ושכונותיה ויחבר בין מרחבים, חוויות וזיכרונות.

מנהלת ואוצרת ראשית של המוזיאון: מיכל בהרב עוזרד. מנהלת האוסף: הדס יוסיף-און. מנהלת הפקה ותיאום: קלאודיה טנג. רכז תוכן ושיווק: סאמר סלאמה.

כתובת המוזיאון: ביאליק 27 תל אביב-יפו.

One thought on “סרטים למוזיאון העיר תל אביב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.