כלי AI ליצירת תמונות

ברגע שפרצה לתודעה מהפכת ה-AI ובראשה ChatGPT, מי שעוד זכו לתהילה הם כלי יצירת התמונות.

מה שהכלים הללו בעצם מאפשרים זה לייצר תמונה על בסיס תיאור טקסטואלי, הנקרא prompt. אתם מתארים מה תרצו שיהיה בתמונה וכלי יוצר אותה. ככל שהתיאור מדוייק יותר, כך גם התמונה תקלע לכוונות שלכם. אפשר להגדיר בתיאור את הסגנון, הצבע, הפרטים ועוד.

הכלים הפופולריים ביותר הם Dall-E ו-Midjourney אך יש כלים רבים נוספים כמו Adobe firefly, Leonardo.ai ואחרים.

אז מה מציע כל אחד מהם?

Dall-E 3 – זהו אחד הכלים החזקים והמוכרים. השימוש בו הוא חלק מחבילת השירותים בתשלום של ChatGPT. השימוש בו פשוט מאוד. את הבקשות כותבים בשפה פשוטה. אז מקבלים שתי תוצאות אותן ניתן להוריד. ניתן לבקש לעשות שינויים בתוצאה ע״י עריכת ההוראה המקורית והגשתה מחדש. לא ניתן לערוך את התמונות או לעשות בהם שינויים ממוקדים.

Gemini של google (לשעבר Bard) – לאחרונה הוסיפה גוגל ל-Gemini, המקבילה שלה ל-ChatGpt, אפשרות ליצירת תמונות. השירות חינמי. החסרון העיקרי שלו בינתיים הוא שכרגע הוא מסוגל לייצר רק תמונות ריבועיות, לעומת Dall-E3 שמסוגל ל-3 גדלים.

Midjourney – מידג׳רני נחשב לכלי החזק והמוצלח ביותר. אך יש כמה מורכבויות לשימוש בו. קודם כל השימוש נעשה רק דרך Discord (אתר שמאפשר לתקשר עם משתמשים אחרים או עם שרתים של שירותים שונים). כך שיש קודם כל לפתוח משתמש בדיסקורד. לעומת Dall-E 3 שמאפשר כתיבת בקשות פשוטות, מידג׳רני פועל על פורמט בו כותבים בתחילת כל פקודה imagine/. ואחריו הפקודה. אז מתקבלות 4 תוצאות שונות אותן ניתן להוריד, לבצע שינויים או ליצור גרסאות באיכות גבוהה יותר. כל התוצאות מתפרסמות באופן פומבי לכלל המשתמשים בפיד הכללי. רק בתכנית ה-Pro Plan שעלותה 48 דולר לחודש (בעת כתיבת הפוסט) ניתן להגדיר תמונות כפרטיות, וגם אז רק אחרי יצירת שרת פרטי. למידג׳רני 4 דרגות של מנוי כאשר כל תכנית מאפשרת יצירת יותר תמונות במהירות. כדי להתנסות בעבודה בשירות יצירת תמונות עם Discord בחינם, ניתן להשתמש ב-Limewire (לשעבר Bluewillow).

midjourney מידג׳רני

Leonardo.AI -זהו גם כלי מאוד חזק. השימוש בו פשוט אך מאפשר גם תכונות מורכבות יותר. יתרון גדול הוא בכך שהוא מאפשר יצירת כ-10 תמונות בחינם מדי 12 שעות. ככל שהבקשות מורכבות יותר, ניתן ליצור פחות תמונות בחינם. בעת יצירת התמונה ניתן לבחור סגנון, גודל תמונה, מספר וריאציות ועוד. אפשר גם לבקש עזרה ביצירת הפקודה. גם כאן בתכנית החינמית כל התמונות שנוצרות הן פומביות. ישנן 3 תכניות בתשלום שהזולה בהן היא 12$ (בעת הכתיבה).

שתי אפשרויות חינמיות נוספות הן:

Copilot image creator – (לשעבר bing) זהו שירות מבית מיקרוסופט, שמאפשר יצירת תמונות בחינם וללא יותר מדי הגדרות. הוא בעצם מבוסס על ה-Dall-E. כדי להשתמש יש להיות רשום כמשתמש מיקרוסופט.

Adobe Firefly – שירות חינמי מבית Adobe. היתרון שלו הוא שהוא מציע מספר שירותים: יצירת תמונות לפי פקודות, הסרת רקע ומילוי מחדש לתמונות קיימות, יצירת אפקטים גרפיים לטקסטים. אחרי יצירת התמונה ניתן להגדיר פרופורציות וסגנון וגם להעלות תמונה כרפרנס. ניתן גם לקחת את התמונה ל-Adobe Express ושם לערוך אותה, להוסיף טקטסים ועוד.

כמובן שיש עוד שירותים רבים, כאשר לחלקם התמחות בסגנונות מסויימים. הכי נכון להתנסות בכמה כדי למצוא את המתאים ביותר עבורך.

אפשר למצוא גם אינספור הצעות לפרומפטים וסגנונות באתרים רבים שיכולים להיות שימושיים, במיוחד למשתמשים מתחילים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.