מבוא ל-ChatGPT והמתחרים

כולנו שומעים כל הזמן על ״מהפכת ה-AI״. שמות כמו ChatGPT, Bard או מידג׳רני צצים ועולים. אך איך הם יכולים לשמש אותנו? האם כל אחד יכול להשתמש בהם? וכמה זה עולה? ננסה לענות על השאלות האלה.

בנובמבר 2022 הושק ChatGPT וחולל מהפכה. זהו בעצם צ׳אטבוט שמאפשר בעזרת התכתבות לקבל תשובות לשאלות וגם לכתוב טקסטים, לבצע חישובים, לייעץ בתחומים שונים ועוד. השקתו עוררה עניין והתחילה גל של השקות מוצרי AI נוספים כשהידועים בהם משמשים ליצירת תמונות.

ב-ChatGPT אפשר להשתמש בחינם, אחרי רישום באתר OpenAI. עד לא מזמן הגרסה החינמית הייתה מעודכנת לינואר 2022 אך כעת היא מעודכנת. זוהי גרסה 3.5. למשתמשים בתשלום יש גישה לגרסה החדשה יותר 4o. זו מהירה ומתוחכמת יותר. בגרסה החינמית יש גישה לגרסה 4o במספר מוגבל של הודעות. בגרסת התשלום ניתן גם ליצור GPT׳ים. כל משתמש יכול ליצור צ׳אטבוט בנושא לבחירתו ולפי הגדרתו. וכן יש גישה למחולל התמונות Dall-E

ישנה דרך להשתמש בחינם בחלק מהשירותים הכלולים בגרסת התשלום. זאת באמצעות מנוע החיפוש Bing של Microsoft. הוא כולל בתוכו את ChatGPT בגרסה 4 ומאפשר בקשת מידע ועזרה בכתיבת טקסטים. בעת שימוש בדפדפן Edge אפשר לבקש ממנו גם ליצור סיכום של העמוד בו נמצאים. כאשר משתמשים בשירות עם משתמש של מיקרוסופט, ניתן גם ליצור תמונות דרך הצ׳אט. כך שלהרבה מן השימושים הוא יכול לתת תשובה טובה.

המתחרה העיקרי של ChatGPT הוא Gemini של Google. הוא חינמי ויש לו גישה לאינטרנט כך שאפשר לשאול שאלות שמצריכות עדכניות. אך הוא פחות מתאים ככלי עזר לכתיבה. הוא גם מאפשר העלאת תמונה כדי לנתח אותן, אפשרות שב-ChatGPT שמורה רק לשירות בתשלום. יש לו חיבור ישיר לגוגל טיסות, מפות ובתי מלון, כך שהוא יכול להשתמש במידע בזמן אמת לתכנון חופשות.

יש עוד אפשרויות ואלטרנטיבות כמו Preplexity או Chatsonic אך אחד שמציע חוויה שונה הוא Pi, המוגדר כ-Personal aI. הדיבור שלו הוא יותר רגשי ותומך. הוא מציע שיחות פילוסופיות, תמיכה רגשית, עצות בענייני יחסים ועוד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.